Κινητοποίηση διαμαρτυρίας της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών στις 3 Δεκεμβρίου και ώρα 13:00 για μη επίλυση σειράς ζωτικών και χρονιζόντων προβλημάτων του χώρου της τυφλότητας.
ΕΘΝΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΤΥΦΛΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ.ΑΡΙΘΜ. 1890/2005 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ
ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ
ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 31 – 104 32 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 210-5229968
e-mail: eoty@otenet.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΤΥΦΛΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ
ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ’ΑΡΙΘΜ. 9977/12-12-1932 ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ & ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΕΠΙΤΙΜΟ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ & ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΤΥΦΛΩΝ
ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΥΦΛΩΝ & ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΥΦΛΩΝ
ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ
ΒΕΡΑNΖΕΡΟΥ 31 – 104 32 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: 210-5245001,210-5228333,210-5228365,210-5245578
e-mail: pab@otenet.gr web site: www.pst.gr
ΑΡΙΘΜ. ΠΡΩΤ.: 2487/979
ΤΟΜΕΑΣ: Γραμματείας Αθήνα, 28/11/2024
Προς: Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
κο Κ. Χατζηδάκη
Κοιν.: 1) Πρωθυπουργό της Χώρας
κο Κ. Μητσοτάκη
2) Υπουργό Επικρατείας
κο Χρ. – Γ. Σκέρτσο
3) Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
κο Ν. Παπαθανάση
4) Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
κο Αθ. Πετραλιά
5) Υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
κο Χρ. Δήμα
6) Ε.Σ.Α.μεΑ.
7) Σωματεία – μέλη Ε.Ο.Τ.
8) Περιφερειακές Ενώσεις Π.Σ.Τ.
Θέμα: Κινητοποίηση διαμαρτυρίας της Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών και του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών στις 3 Δεκεμβρίου και ώρα 13:00 για μη επίλυση σειράς ζωτικών και χρονιζόντων προβλημάτων του χώρου της τυφλότητας.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
H Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (Ε.Ο.Τ.), ο επίσημος Κοινωνικός Εταίρος της Πολιτείας για θέματα τυφλότητας και μέλος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.), και το σωματείο-μέλος της Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών (Π.Σ.Τ.), έχουν αιτηθεί συνάντηση μαζί σας στις 10/11/2023 και στις 9/10/2024 προκειμένου να συζητηθούν μια σειρά ζωτικής σημασίας και χρονίζοντα προβλήματα του χώρου της τυφλότητας.
Ωστόσο επειδή αυτό δε έχει καταστεί δυνατό, ενώ τα προβλήματα συνεχώς εντείνονται, σας ενημερώνουμε ότι θα προβούμε σε κινητοποίηση στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024 και ώρα 13:00.
Τα προς συζήτηση θέματα είναι τα εξής:
1) Απαλλαγή των τυφλών και των ατόμων με μειωμένη όραση με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω από τον ΕΝΦΙΑ για την πρώτη κατοικία.
2) Προστασία από πλειστηριασμό της πρώτης κατοικίας που ανήκει σε τυφλό με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, εφόσον αυτή ιδιοκατοικείται ή της μοναδικής κατοικίας η οποία ανήκει κατά ψιλή κυριότητα, επικαρπία ή πλήρη κυριότητα σε άτομο της ως άνω κατηγορίας.
3) Επαναφορά των κύριων και επικουρικών συντάξεων των τυφλών συνταξιούχων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα στα προ περικοπών επίπεδα, καθώς και των δώρων εορτών και του επιδόματος θερινών διακοπών, και εξαίρεση από τις περικοπές του Ν.4111/13 και των τυφλών συνταξιούχων του ευρύτερου δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, ώστε να εξισωθούν με τους συναδέλφους τους του Δημοσίου, οι οποίοι έχουν ήδη εξαιρεθεί, καθώς και με τους παραπληγικούς με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Η διάκριση αυτή κατά των τυφλών συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα και μόνο από τις εξαιρέσεις των περικοπών των συντάξεων του προειρηθέντος νόμου επιβάλλεται να αρθεί για λόγους ισονομίας και ισοπολιτείας, καθώς προσκρούει στις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας, και αποτελεί κατάφωρη αδικία για 500 περίπου τυφλούς συνταξιούχους του ιδιωτικού τομέα, 290 περίπου του πρώην ΙΚΑ και γύρω στους 220 από τις ΔΕΚΟ και τις Τράπεζες, δεδομένου ότι και το ΣτΕ έκρινε ως αντισυνταγματικές τις μειώσεις στις συντάξεις με τα δύο πρώτα Μνημόνια.
4) Επαναφορά των μισθών, καθώς και των δώρων εορτών και του επιδόματος αδείας, των 120 περίπου εναπομεινάντων εργαζομένων τυφλών στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, στα επίπεδα του Δεκεμβρίου του 2009, όπως και έχει αναγνωριστεί στους ένστολους και άλλες κατηγορίες ή επικουρικά, μέχρις ότου η οικονομία της χώρας επιτρέψει την ολική της αποκατάσταση, χορήγηση επιδόματος ειδικών συνθηκών διαβίωσης ποσού ύψους 25% επί των πάσης φύσεως μεικτών αποδοχών τους, το οποίο και να συνυπολογίζεται στο συντάξιμο μέρος του μισθού ή μηνιαίου επιδόματος οδοιπορικών, αίτημα επίσης δικαιολογημένο και σύμφωνο με τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, οι οποίες είναι ιδιαιτέρως επιβαρυμένες για τους τυφλούς εργαζόμενους. Προς αποφυγή αδικιών απέναντι στους συναδέλφους εργαζομένους, σημειώνουμε ότι η χορήγηση του ως άνω επιδόματος θα αφορά τυφλούς εργαζόμενους με οποιαδήποτε σχέση εργασίας κι αν έχουν προσληφθεί και ανεξαρτήτως του τρόπου πρόσληψης, πχ με τον Ν.2643/1998 ή μέσω Α.Σ.Ε.Π. ή με διορισμό μέσω κατάρτισης ειδικών πινάκων για ωρομίσθιους και αναπληρωτές ή με απλή πρόσληψη από ιδιώτη κ.λπ. Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά και αποσκοπούν στο να προλάβουν τυχόν εξαιρέσεις τυφλών εργαζομένων από το μέτρο. Επισημαίνουμε ότι το κόστος για τη χορήγηση του σχετικού επιδόματος στους εργαζόμενους τυφλούς δεν υπερβαίνει, όπως αποδεικνύεται, τις 250.000 ευρώ το χρόνο.
5) Αύξηση του ακατάσχετου ποσού σε λογαριασμό μισθού ή σύνταξης τυφλού με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω στο ύψος των 3.000 ευρώ, λόγω αυξημένων αναγκών εξ αιτίας της αναπηρίας.
6) Θέσπιση φοροαπαλλαγής στο εισόδημα των ελάχιστων τυφλών ελεύθερων επαγγελματιών έως του ποσού των 30.000 ευρώ, οι οποίοι κάτω από εξαιρετικά αντίξοες και ανταγωνιστικές συνθήκες προσπαθούν να ανοίξουν νέους επαγγελματικούς ορίζοντες, καθώς και των εισοδημάτων προερχόμενων από άλλες πηγές για τυφλούς που είναι άνεργοι. Περαιτέρω δε, για τυφλούς και άτομα με μειωμένη όραση που έχουν εισοδήματα από ενοίκια και έχουν ως μοναδικό επιπλέον έσοδο το προνοιακό επίδομα, να απαλλάσσονται από το φόρο ενοικίου.
7) Επαναφορά της διάταξης του Ν.3865/2010 άρθρο 6 περ. ββ που αφορά τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης εργαζομένων του δημοσίου που είναι σύζυγοι ατόμων με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω και τα οποία είναι ανίκανα για εργασία.
8) Εξαίρεση των τυφλών εργαζομένων ή συνταξιούχων του δημοσίου τομέα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω από τις προβλεπόμενες περικοπές κατά τη χορήγηση του ΕΦΑΠΑΞ.
9) Ουσιαστική εφαρμογή της εγκυκλίου Ε. 043/15-02-2021 που αφορά την εφαρμογή από τις αρμόδιες υπηρεσίες (ΚΕΠΑ κλπ) της διάταξης του άρθρου 74 του Ν.4764/2020 για την απόκτηση αφορολόγητου αυτοκινήτου από τυφλό ή με μειωμένη όραση ατόμου με ποσοστό 80% και άνω, προκειμένου να σταματήσει η απίστευτη ταλαιπωρία που υφίστανται οι συνάδελφοι δικαιούχοι απόκτησης αναπηρικού αυτοκινήτου και απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας. Περαιτέρω, επιβάλλεται να δοθεί εντολή προς τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας να κάνουν αποδεκτές τις παλαιές γνωματεύσεις ΚΕΠΑ (πριν από το 2013) των τυφλών δικαιούχων των ανωτέρω παροχών (απαλλαγή από το Τέλος Ταξινόμησης και τα Τέλη Κυκλοφορίας) οι οποίοι αιτούνται αντιστοίχιση της γνωμάτευσης τους με την υπ’ αριθμ. πρωτ. Δ18Α5038263 (ΦΕΚ 2710/Τ.Β’ /24-10-2013) Κ.Υ.Α. και να μην τους παραπέμπουν σε εκ νέου εξέταση από επιτροπή ΚΕΠΑ.
12) Εναρμόνιση του ποσοστού αναπηρίας, ήτοι 80% και άνω, για όλες τις θετικές διακρίσεις που απολαύουν τα άτομα με βαριά αναπηρία (τυφλοί, παραπληγικοί κ.λπ.), όπως η ένταξη στο ασφαλιστικό σύστημα του Ο.Γ.Α. που απαιτεί τυφλότητα 100% προκειμένου να παρέχει ευνοϊκές ρυθμίσεις στα άτομα με βαριά αναπηρία, φοροαπαλλαγές μισθών και συντάξεων, απαλλαγή από εισφορά αλληλεγγύης, αφορολόγητο αυτοκίνητο κ.λπ. Είναι άμεση και επιβεβλημένη ανάγκη, πρωτοστατούντος του Υπουργείου Εργασίας, το οποίο συμπεριλαμβάνει θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Οικονομικών, να ψηφιστεί νομοθετική διάταξη η οποία θα ορίζει ότι οποιαδήποτε θετική διάκριση για τους βαριά αναπήρους θα ισχύει σε κάθε περίπτωση που ο δικαιούχος έχει ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καταργούμενης κάθε άλλης διάταξης. Όλη αυτή η πολυνομία δημιουργεί πλείστα γραφειοκρατικά προβλήματα, απαιτεί ο ανάπηρος να εξετάζεται ξανά και ξανά από επιτροπές ΚΕ.Π.Α., προκειμένου να του απονέμεται κατά περίπτωση το απαιτούμενο από το νόμο ποσοστό 80%, 95% ή 100%, ενώ πρόκειται για τον ίδιο ανάπηρο με ένα συγκεκριμένο ποσοστό αναπηρίας, το οποίο τον τοποθετεί αυτόματα σε μια και μόνη κατηγορία, αυτή της βαριάς αναπηρίας.
13) Λήψη πρόνοιας για τους τυφλούς με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, ώστε να λάβουν τον Δεκέμβριο Έκτακτο Κοινωνικό Μέρισμα ύψους 1000 ευρώ.
14) Αυξήσεις στα επιδόματα που δικαιούνται οι τυφλοί με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, όπως άλλωστε έχει προτείνει και η Ε.Σ.Α.μεΑ., τουλάχιστον κατά 100 ευρώ από την 01/01/2025, και σύνδεσή τους με την ετήσια αύξηση που λαμβάνουν εργαζόμενοι και συνταξιούχοι με βάση τον πληθωρισμό και την αύξηση του ΑΕΠ.
15) Επαναφορά του άρθρου 18 του Ν.4172/2013 που προέβλεπε μείωση φόρου από ιατρικές δαπάνες για τα άτομα με αναπηρία, με χρόνιες παθήσεις και τις οικογένειές τους, καθώς και διεύρυνση αυτού.
16) Μηδενική συμμετοχή των τυφλών ασφαλισμένων στα συνταγογραφούμενα φάρμακα και στα τεχνικά βοηθήματα, στα ιατροτεχνολογικά βοηθήματα και τις βιταμίνες.
17) Χορήγηση επιδόματος θέρμανσης στους τυφλούς και στα άτομα με μειωμένη όραση χωρίς το συνυπολογισμό του προνοιακού επιδόματος στο εισόδημα και αύξηση 20% του ατομικού ή οικογενειακού ορίου εισοδήματος κατά περίπτωση.
18) Αύξηση της έκπτωσης από τον επιβαλλόμενο φόρο εισοδήματος των τυφλών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, το οποίο για χρονικό διάστημα πέραν της δεκαετίας πλέον βρίσκεται καθηλωμένο στα 200 ευρώ.
19) Απαλλαγή των τυφλών και των συνοδών τους, από το φόρο αεροδρομίων, ως επαναφορά εν μέρει του μισού εισιτηρίου που απέλαβαν επί δημόσιας Ολυμπιακής Αεροπορίας.
20) Αναγνώριση και ένταξη της ειδικότητας του τυφλού τηλεφωνητή του Δημοσίου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα στα ανθυγιεινά επαγγέλματα, όπως ισχύει σε άλλες ειδικότητες.
21) Διπλασιασμό του επιδόματος ενοικίου σε τυφλούς με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καθώς η συρρίκνωση των εισοδημάτων σε συνδυασμό με τα αυξημένα ενοίκια επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο την οικονομική κατάσταση των τυφλών.
22) Μεταβίβαση του οικήματος της Λασκαριδείου Στέγης στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών για τη συνέχιση των σκοπών του κληροδοτήματος υπέρ των τυφλών. Με Δελτίο Τύπου της 3ης Νοεμβρίου 2023 που εξέδωσε ο Δήμος Αμαρουσίου πληροφορηθήκαμε με οργή και αγανάκτηση ότι ο Δήμαρχος κύριος Αμπατζόγλου σας έθεσε τα ζητήματα του κληροδοτήματος του «Οίκου Τυφλών», όπως και του κτιρίου του Κέντρου Ελληνικής Κεραμικής, δύο διαφορετικές υποθέσεις που όμως απαιτούν της προσοχής του Υπουργείου, δεδομένου ότι ζητείται από τον Δήμο η διάθεση προς αυτόν και εκμετάλλευσή τους, αφενός για το πρώτο για κοινωνικούς σκοπούς, αφετέρου για το δεύτερο για την απρόσκοπτη συνέχιση της αρχέγονης Μαρουσιώτικης παράδοσης της Κεραμικής Τέχνης. (Επισυνάπτεται το σχετικό Δελτίο Τύπου).Ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κύριος Αμπατζόγλου είναι απόλυτα ενημερωμένος εκ μέρους μας εδώ και χρόνια ότι ο «Οίκος Τυφλών», όπως λανθασμένα αναφέρει, ήτοι η Λασκαρίδειος Στέγη, η οποία βρίσκεται επί της οδού Βασιλέως Αλεξάνδρου 14 στο Μαρούσι, σε οικόπεδο τριών περίπου στρεμμάτων στο οποίο βρίσκεται κτίσμα 1.200 τ.μ., ούτε νομικά ούτε ηθικά μπορεί να παραδοθεί στον Δήμο Αμαρουσίου, δεδομένου ότι η βούληση της διαθέτιδος ήταν να στεγάζονται εκεί τυφλές άπορες γυναίκες, και επιδίωξη των φορέων μας είναι μετά την 10ετή «εξαφάνιση» του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος να υπαχθεί στο Κέντρο Εκπαίδευσης κι Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.), με σκοπό τη δημιουργία γηροκομείου για τυφλούς και άτομα με μειωμένη όραση. Κάθε άλλη ενέργεια εκφεύγει της βούλησης της διαθέτιδος και θα αντιταχθούμε σθεναρά σε αυτή με κάθε νόμιμο τρόπο. Προς τούτο, σας επισυνάπτουμε σειρά εγγράφων τα οποία αποδεικνύουν ότι ο Δήμος Αμαρουσίου είναι ενήμερος εδώ και χρόνια για τις απόψεις μας και ενεργεί εν κρυπτώ ενάντια στη θέληση των πραγματικών δικαιούχων του κληροδοτήματος, την οποία εκφράζουν η Ε.Ο.Τ. και ο Π.Σ.Τ. και σας καλούμε να ενεργήσετε δεόντως υπέρ των συμφερόντων των τυφλών και των ατόμων με μειωμένη όραση.
Ανησυχώντας για το κλείσιμο της Λασκαριδείου Στέγης, την εξαφάνιση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος από το 2013 και την επιχειρούμενη οικειοποίηση του κληροδοτήματος από το Δήμο Αμαρουσίου, επιχειρήσαμε ενημέρωση των Πολιτικών Κομμάτων της Βουλής, προκειμένου αυτά να προβούν στις δέουσες ερωτήσεις στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ώστε να πληροφορηθούμε από επίσημα χείλη τι μέλλει γενέσθαι με την τύχη της ως άνω Στέγης. Έτσι στην υπ’ αριθμ. 2334/19.12.2023 ερώτηση του βουλευτή ΠΑΣΟΚ -ΚΙΝΑΛ Παύλου Χρηστίδη η Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών έδωσε την υπ’ αριθμ. 191471/28-12-2023 απάντηση.
Ο σκοπός του Ιδρύματος Φίλων των Τυφλών «Ειρήνη Λασκαρίδου» με το ομώνυμο σωματείο ή κατά το κοινώς λεγόμενον «Λασκαρίδειος Στέγη» ήταν διπλός, η εκπαίδευση των τυφλών απόρων κορασίδων και η φιλοξενία τους σε οικοτροφείο.
«Περαιτέρω, δυνάμει του αριθ. 44716/29-10-1963 πωλητηρίου του Υπουργείου Οικονομικών, νομίμως μεταγραφέντος στις 13-11-1963 στο υποθ/κείο Αμαρουσίου τόμος 50 αριθμός 24337, παραχωρήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις περί εκποιήσεως δημοσίων κτημάτων αμφότερα τα οικόπεδα, δωρεάν, απευθείας και χωρίς δημοπρασία κατά πλήρες δικαίωμα κυριότητας προς τον Σύλλογο Φίλων των Τυφλών «Ειρήνης Λασκαρίδου» υπό τον όρο της ανεγέρσεως επί αυτών κτιρίου για τη στέγαση της Σχολής Εκπαιδεύσεως Τυφλών Απόρων Κορασίδων και Οικοτροφείου, απαγορευμένης της χρήσεως τούτων για άλλο σκοπό ή της εκποιήσεως των.»
Διαβάζοντας την προαναφερθείσα παράγραφο, την οποία αποσπάσαμε από το ανωτέρω απαντητικό έγγραφο, κατανοούμε με σαφήνεια ότι ο κύριος σκοπός της παραχώρησης στο επίμαχο σωματείο ήταν η εκπαίδευση τυφλών απόρων κορασίδων και η φιλοξενία τους.
Όταν το δημόσιο το 1963 παραχώρησε κατά πλήρη κυριότητα τα δύο ακίνητα, τόνιζε ότι αποκλειστικός σκοπός ήταν αυτός που όριζε το καταστατικό του σωματείου και κανένας άλλος. Για τις ανάγκες λοιπόν αυτών των δραστηριοτήτων ανεγέρθη το κατάλληλο κτίριο. Η κρατούσα νομική άποψη που θεσπίζει ο Α.Κ., καθώς και τα καταστατικά των σωματείων, προβλέπει ότι όταν ένα σωματείο διαλύεται, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις στο καταστατικό του, η εναπομείνασα περιουσία δύναται να διατεθεί και μετά την διαδικασία εκκαθάρισης σε φορέα που υλοποιεί τους ίδιους ή παρεμφερείς σκοπούς.
Σας γνωρίζουμε ότι το Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.) υλοποιεί ακριβώς τους ίδιους σκοπούς δηλαδή εκπαιδευτικούς και φιλοξενία τυφλών. Συνεπώς, αντί το Δημόσιο να επαναφέρει τα ως άνω περιουσιακά στοιχεία και πάλι στην κυριότητά του, έχει τη δυνατότητα, συνεχίζοντας την κοινωνική του πολιτική, να παραχωρήσει στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών την περιουσία αυτή, η οποία ήταν προορισμένη για υπηρεσίες σε τυφλούς ή με μειωμένη όραση ενήλικους.
Με εκτίμηση
Για το Γ.Σ. της Ε.Ο.Τ.
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Νικόλαος Γιαλλούρης Παρασκευή Τσαβαλιά
Με εκτίμησηΓια το Δ.Σ. του Π.Σ.Τ.
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Δημήτριος Σηφάκης Θεοδώρα Φαρδέλα